söndag 18 mars 2012

Smartaste efterrätten!

Chokladmousse! Tror nog att det kan vara den smartaste efterrätten som finns! Det går fort att göra och några få ingredienser som grädde och choklad är det enda som behövs! Vill du göra lite mer "avancerat" kan du smaksätta med tex bär, kaffe eller varför inte någon god krydda? I går smaksatte jag med lite hallon! Mums!!



Chokladmousse
4 portioner

2 dl grädde
ca 100 g smält choklad


  • Vispa grädden "mellanhårt". Den ska vara lite "lös" då den stelnar när chokladen rörs ner.
  • Blanda grädden med chokladen och eventuella smaksättningar.
  • Dela upp i fyra portionsskålar och ställ i kylen i ca 30 minuter.
  • Garnera med några bär och servera!
Jag använde mig av 70%ig choklad. Men det går bra att använda den
du gillar bäst! Testa gärna någon med "smak" som tex mint eller
apelsinkrokant.

En näve hallon rörde jag ner i chokladen medan den smälte. Hallonen
mosade jag sedan ihop med chokladen innan jag blandade med grädden.
Har ni någon favorit efterrätt som ni gör ofta?

Kramar Mysan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar