söndag 16 december 2012

Sextonde December

Tiden går fort.. En vecka kvar till jul. Börjar du bli klar med julfixet eller gör du allt i sista stund?
Jag gör nog både och.. Jag fixar och donar hela december men ändå blir det ofta så att jag står där några dagar före jul med tusen saker jag vill göra.. Mitt "problem" är att jag vill för mycket, måste överträffa mig år efter år. Det kommer jag kanske aldrig att komma ifrån men jag kan bli bättre. Jag jobbar på det..
I år tänker jag till exempel inte göra tusen sorters julgodis.. Det brukar ju ända stå ur öronen när julen är slut.



Jul rockyroad

300 g mörk choklad
1 påse dumlekola eller polly
1 näve skumtomtar
1½ dl salta nötter
½ dl solrosfrön


  • Smält chokladen i ett vattenbad. 
  • Rör ner resten av ingredienser och bred ut en bakplåtsklädd gratängform. Det bör bli ca 3 cm tjockt.
  • Toppa med lite klippta skumptomtar.
  • Låt stelna i kylen och skär sedan i bitar.
Salt och sött är en riktigt god kontrast!

Ta de nötter och godis som du gillar. Det kan nästan inte bli fel.



Hoppas du har haft en mysig tredje advent!

Kramar Mysan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar